PR-kursus: Få din virksomhed i medierne

PR-Kursus: ”Få din virksomhed i medierne”


Kender du det…
Der er lige sket noget helt nyt på jeres virksomhed, som I allesammen er enige om, er det mest fantastiske, og som resten af verden for enhver pris derfor også må høre om. I får derfor én til at lave en pressemeddelelse, som I sender afsted til alle de relevante medier, I kan komme i tanke om, og så læner I jer ellers bare forventningsfuldt tilbage og venter på, at presseklippene begynder at tikke ind. Til jeres overraskelse sker der ikke rigtig noget. I taler om, at det er underligt. Var det da ikke en fantastisk historie?

Tag på et PR-kursus
De store medier modtager flere hundrede pressemeddelelser om dagen, men langt de fleste af dem ryger direkte i journalisternes skraldespand. Årsagen? Afsenderne ved ikke nok om, hvad journalister ser efter i en god nyhedshistorie, og hvordan man bruger det til at lave historier, der også har nyhedsværdi for andre end afsenderne selv.

På kurset “Få din virksomhed i medierne” vil du få afmystificeret alt omkring PR, og først og fremmest få redskaberne til fremover at undgå, at det er dine historier, der ender i journalisternes skraldespand, så det i stedet er dig, der får omtale i avisernes spalter og nyhedsudsendelserne på TV.

På kurset vil du bl.a. lære om

  • Hvad man som virksomhed kan bruge PR til
  • Hvordan medierne arbejder og journalisterne tænker
  • Den gode nyhedshistorie
  • Opbygningen af en pressemeddelelse
  • At pakke budskaber ind i pressehistorier og debatindlæg
  • Hvilke medier man skal vælge
  • Hvordan man vinkler den samme historie til flere medier
  • Hvordan man finder de gode historier i netop jeres virksomhed
  • Hvordan man sælger en historie ind til medierne

Så hvorfor lige netop det her PR-kursus?
Et af målene med at deltage på et PR-kursus, er selvfølgelig at lære at identificere de gode historier fra ens virksomhed og få historierne i medierne. Men hvad gør man, når historierne om ens virksomhed ikke altid er lige interessante for medierne?

Det er ikke noget, man normalt taler særligt højt om, men rigtig mange pressemeddelelser ender faktisk med rette i journalisternes papirkurv, fordi nyhederne ganske enkelt ikke er interessante nok, selvom afsenderne har lavet deres pressemeddelelser efter alle PR-kunstens regler.

På dette PR-kursus lærer du imidlertid også, hvordan du laver dine egne historier helt fra bunden ved at tage udgangspunkt i de historier, du allerede har, og tilføre dem det, de mangler for at blive til rigtige nyhedshistorier.

Som presse- og kommunikationsrådgiver har kursets underviser ofte selv måtte skabe omtale af historier, der nok var vigtige at få i medierne for de organisationer, han arbejdede for, men hvor historierne - for at sige det ligeud– var mest interessante for afsenderne.

Underviseren har derfor udviklet sine helt egne teknikker for at kunne skabe omtale af den type historier, og det er netop de metoder vi bruger, når vi på kurset laver et nyhedsværditjek af de historier fra din virksomhed, som du selv oplever, medierne finder uinteressante, og tilfører dem det, de mangler for at blive til interessante nyhedshistorier.

Kursets opbygning
Selve kurset er opbygget som en workshop, hvor du på kursets første del lærer alt om, hvordan medierne tænker og arbejder, samtidig med at du får masser af brugbare værktøjer til at vinkle pressehistorier, så de bliver til nyhedshistorier, medierne ikke kan sige nej til.

På anden del af kurset bruger du alt det, du har lært, på historier du selv har medbragt hjemmefra. Under kyndig vejledning fra kursets underviser får du sparring og praktisk hjælp, så du efter kurset har mindst én slagkraftig pressehistorie, som kan skaffe dig medieomtale i et lokalt, regionalt eller landsdækkende medie.

Om underviseren
Jeg har tidligere arbejdet som journalist på DR og en række større dagblade, og som presse- og kommunikationsrådgiver har jeg over 10 års erfaring med at få historier i medierne for virksomheder og organisationer i både det offentlige og private, ligesom jeg også har undervist i journalistik på Danmarks Journalist Højskole. I dag arbejder jeg som rådgiver for en række mindre virksomheder og organisationer i ekstern kommunikation, ligesom jeg også afholder kurser i PR og laver medietræning.

Hvem vil have udbytte af kurset
Alle små, mellemstore og store virksomheder, styrelser, institutioner, kommuner og andre organisationer, der ønsker at blive bedre til at komme i medierne, eller bare kunne tænke sig at komme i gang. F.eks.
  • Informations- og kommunikationsmedarbejdere
  • Medarbejdere indenfor marketing og salg
  • Fagligt personale der ønsker at kunne spotte de gode historier indenfor deres fagområde
  • Selvstændige og iværksættere der vil stå for deres egen PR

  • Pris
    Pris pr. person kr. 5.900,- ekskl. moms. (momsfrit for private). Inkluderet i prisen er frokost, kaffe/te samt eftermiddagskage.

    Hvad tidligere kursister siger om kurset:

    Sprogforlaget IC, Suzie Laura Matthews 
    ”Virkelig godt kursus! Som nybegynder indenfor PR, må jeg sige det virkelig har åbnet mine øjne for, hvor mange gode historier, min egen virksomhed ligger inde med. Underviseren var rigtig dygtig til at tilpasse sit stof til mig og de andre kursister, fordi han tog udgangspunkt i de historier vi selv kom med, og viste os, hvordan vi kunne gøre dem til rigtige nyhedshistorier.” 

    Plusbog.dk, Nina Sanderhoff Hansen
    "Kurset i PR gav en god basisviden omkring pressemeddelelser og deres opbygning. Med dette PR kursus bliver du godt klædt på til selv at gå i gang med PR og skrive – og vinkle – dine egne pressemeddelelser.  Du får en god basisviden og værktøj til din PR kasse, som du kan bruge med det samme.  Med dette kursus kommer du i gang på en god måde."

    Vi ser frem til dit opkald eller skriftlige henvendelse. Vi besvarer altid din forespørgsel inden for 24 timer.

    Fill out my online form.